Bezpieczne ćwiczenia w domu

Ćwiczenia gimnastyczne już od wielu lat cieszą się renomą. Jest udowodnione, iż są zbawienne w utrzymaniu zdrowia, prawidłowej postawy i odpowiedniej kondycji. Jest wiele sposobów na utrzymanie organizmu w jak najlepszym stanie. Będzie to nie tylko gimnastyka, ale również dieta i oczyszczanie czakr. Duchowa równowaga w obecnych czasach bardzo łatwo może się u nas zachwiać. Dlatego znalezienie najlepszej alternatywy będzie kluczem do sukcesu.

Co dla nas najlepsze?

maty do jogi

Każdy z nas jest inny. Ma różne zainteresowania, inne poglądy, przyzwyczajenia, nawyki. Co innego lubimy jeść, co innego czytać, oglądać oraz odmiennie wypoczywać. Dla jednych relaksem będzie pójście na spacer, dla innych jazda na rowerze, lub bardziej wyczynowy sport. W każdej dyscyplinie można znaleźć zadowolenie i pozbycie się negatywnych emocji. W zależności od swojego charakteru wybierzemy coś, co będzie nam najbardziej odpowiadało. Na wyciszenie się po stresującym dniu wybieramy miejsce i ludzi, które pomogą nam odsunąć natłok myśli. Ogromną popularność zdobywa joga, indyjski sposób na zachowanie harmonii duszy i ciała. Do wykonywania ćwiczeń jogi potrzebujemy poszukać maty do jogi. Można ją nabyć w wielu sklepach sportowych oraz online (np. na stronie https://yogabazar.pl/pol_m_Joga_Maty-164.html). Musimy zwrócić uwagę na to, z czego jest zrobiona. Wygodna mata i nietoksyczna jest najlepszym rozwiązaniem.

Ręcznik, czy pianka poliuretanowa?

Jeżeli jesteśmy początkującymi joginami, z pewnością nie będziemy ćwiczyć zbyt intensywnie i podczas treningu nie będziemy się zbytnio pocić. Wówczas wystarczą nam typowe maty do jogi z PVC lub TPE (gumowa pianka). Są one lekkie, łatwo można je zrolować podczas transportu, a w trakcie ćwiczeń nie przesuwają się po podłożu. Ważne, by zwrócić uwagę, czy mają wymagany atest dopuszczenia materiału do kontaktu  z ciałem. Unikniemy wówczas alergii skórnych. Bardzo dobre maty do jogi są te wykonane z naturalnego surowca. Są nimi maty bambusowe i kauczukowe. Te pierwsze wykonane są z włókien bambusa, a drugie z włókien drzewa kauczukowego. Obydwa rodzaje mat mogą być wykorzystywane nie tylko do delikatnych ćwiczeń, ale także do intensywnych treningów, przy których nasze ciało będzie bardzo spocone. Zaletą naturalnych mat jest to, iż nawet gdy ciało jest oblane potem, nie będziemy się po tej macie ślizgać. Od niedawna na rynku zagościły również maty wykonane z ręcznika. Nie ma więc tutaj także żadnego problemu ze spoconym ciałem. O ile poprzednie maty do jogi można kłaść niezależnie od tego, czy to jest jej góra, czy spód, o tyle przy matach ręcznikowych jedna z powierzchni ma antypoślizgowe wypustki chroniące przesuwanie się maty po podłożu. Stąd zawsze musimy ją kłaść jednakowo.