Jak szybko i skutecznie oczyścić swój organizm?

Żyjemy coraz szybciej i intensywniej. Natłok zadań i obowiązków sprawia, że nie mamy czasu na sen, odpoczynek, a także na zdrową dietę. Warto jednak przyjrzeć swojemu codziennemu menu i wprowadzić zmiany, które sprawią, że poczujemy się lepiej. Co jakiś czas warto przeprowadzić również dietę, która pomoże usunąć toksyny z naszego organizmu i usprawni jego pracę.  

Czym jest krótka dieta oczyszczająca i jaką wybrać?

dieta 1 dniowa

Wśród wielu osób popularne są krótkie diety, dzięki którym możemy oczyścić swój organizm. Jedną z takich diet jest bez wątpienia dieta 1 dniowa. Istnieje kilka rodzajów takiej diety, a każdy z nich wymaga spożywania innego rodzaju produktów. Najczęściej spożywamy go przez cały dzień nie pijąc innych napojów niż niegazowana woda mineralna. Do najpopularniejszych jednodniowych diet oczyszczających można zaliczyć: dietę jabłkową, dietę cytrusową czy dietę kapuścianą. Dużym zainteresowaniem cieszy się również dieta owsiana. Warto poczytać o właściwościach poszczególnych diet zanim zdecydujemy się na zastosowanie jakiejś z nich. Nie da się bowiem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, która z jednodniowych diet oczyszczających jest najlepsza. Każda z nich ma nieco inne właściwości i będzie dobra dla osób z różnymi problemami. Nie warto zatem sugerować się zdaniem znajomych, ale uważnie przyjrzeć się swojemu organizmowi. Dzięki temu dowiemy się czego potrzebuje i będziemy mogli dobrać dietę idealnie dostosowaną do naszych potrzeb. Jeżeli zależy nam na przykład na intensywnej detoksykacji organizmu, dobrym rozwiązaniem może być dieta 1 dniowa kapuściana.

Dieta kapuściana - jak ją stosować i jakie są efekty?

Dieta 1 dniowa kapuściana jest idealna dla osób, którym dokucza przewlekłe zmęczenie czy uporczywe bóle głowy. Mogą to być oznaki zanieczyszczenia organizmu. Kapusta jest warzywem, które może pomóc nam w usunięciu z organizmu zalegających w nim toksyn. Dieta ta polega na spożywaniu w ciągu dnia około kilograma kapusty. Możemy jeść ją w różnych formach. Warto przygotować smakowitą zupę z tego warzywa. Możemy zdecydować się również na chrupiącą surówkę. Podczas trwania tej diety warto docenić walory zdrowotne kapusty kiszonej. Kapusta kiszona posiada bardzo dobry wpływ na nasze jelita. Usprawnia perystaltykę, dzięki czemu nie musimy obawiać się po jej spożyciu uporczywych zaparć. Warto jej skosztować, zwłaszcza jeśli nigdy nie mieliśmy takiej okazji. Kapusta jest bardzo niskokalorycznym warzywem, dlatego też dieta z wykorzystaniem tego warzywa może sprawić, że poczujemy się lekko.